Regia Autonomă de Transport (R.A.T.) Brașov a înaintat către Consiliul Local al Municipiului Brașov o propunere de modificare a Planului de Servicii pentru anul 2016, propunere ce vizează schimbarea traseelor și orarelor de circulație pentru patru linii de transport public de călători. Menționăm că noua formă a Planului de Servicii al R.A.T. Brașov pentru anul 2016 va fi dezbătută în ședința Consiliului Local de joi, 26 mai a.c, precum și faptul că, potrivit legii, orice schimbare de trasee sau orare de circulație trebuie să facă obiectul unei hotărâri a forului decizional local.
Prima modificare se referă la suplimentarea programului de circulație pe linia 5M (Stadionul Municipal - Măgurele), în zilele de duminică și sărbători religioase, prin adăugarea a două curse pe zi, dimineața și la orele prânzului. Măsura răspunde cererilor a numeroși cetățeni și a reprezentanților Arhiepiscopiei Ortodoxe Române de la Sibiu, precum și cerințelor de trafic ce se înregistrează în zona viitoarei Mănăstiri Sfântul Efrem cel Nou, ce se construiește în zona Măgurele.
”Prin modificările propuse dăm curs și solicitărilor cetățenilor din cartierele Avantgarden – Bartolomeu și a celor din Timiș – Triaj sau Gemenii. Astfel, vom putea prelungi traseul liniei 25 (Avantgarden – Gara CFR Brașov), pe parcursul orelor de vârf, până la capătul de linie Roman. De asemenea, tot pentru a veni în sprijinul călătorilor, în curând este posibil ca toate cursele de pe linia 34, pe parcursul întregii zile, să circule pe traseul Livada Poștei – Timiș-Triaj. Momentan, autobuzele de pe linia 34 circulă până în zona Timiș-Triaj doar la orele de vârf”, a precizat directorul general al R.A.T Brașov, ing. Cristian Radu.
Acesta a mai precizat faptul că aprobarea noii forme a Planului de Servicii al R.A.T. Brașov ar permite și modificarea traseului liniei 34B (Timiș-Triaj – Hidro A), schimbare ce ar veni în sprijinul călătorilor din zonele Fundătura Hărmanului și Triaj. Astfel, viitorul traseu al autobuzelor de pe linia 34B ar putea fi următorul: Triaj – str. Fundătura Hărmanului – Ocolitoare (CET) – str. Zizinului – Bd. Al. Vlahuță – Bd. Gării – Bd. Victoriei – Bd. Kogălniceanu – Hidro A și retur.
Ing. Cristian Radu a mai declarat că toate aceste modificări au la bază atât solicitări din partea călătorilor, cât și monitorizări ale gradului de încărcare a autobuzelor efectuate de angajații R.A.T. Brașov. El a adăugat că, în cazul în care modificarea Planului de Servicii va fi aprobată de Consiliul Local, noile trasee și orare vor fi puse în aplicare în cel mai scurt timp posibil.